Monday, October 23, 2017

အက်င့္ပ်က္လာဘ္စားေနသူမ်ားအေရးယူမႈ အေျခအေန ႏွင့္...ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွတ္ႏွံမႈတိုးတက္၊

အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးဟုဆိုကာ အက်င့္ပ်က္လာဘ္စားေနသူမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးမယူႏုိင္မႈမ်ား မျဖစ္သင့္ေတာ့ေၾကာင္း NLD ၏ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေ၀ဖန္
အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးဟုဆိုကာ အက်င့္ပ်က္လာဘ္စားေနသူမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးမယူႏုိင္မႈမ်ား မျဖစ္သင့္ေတာ့ေၾကာင္း NLD ပါတီ၏ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြဋ္က The Daily Eleven သို႔ ေျပာၾကားသည္။
“အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးဆိုတာ ရင္ၾကားေစ့ေရး ေပၚလစီကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ကိုင္တြယ္ႏိုင္ရမယ္။ ရင္ၾကားေစ့ေရးဆိုၿပီး လာဘ္စားေနတာေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးမယူႏုိင္တာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘူးေလ။ အစိုးရယႏၲရားကိုလည္း ေျပာင္းႏုိင္ရမယ္။ ဒီမိုကေရစီကို မသြားႏုိင္တဲ့သူေတြ။ ဒါေတြကို ေျပာင္းႏိုင္ရမယ္” ဟု ဦးရဲထြဋ္က ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိတြင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူသည့္ ပံုစံမ်ားအေနျဖင့္ လာဘ္မစားရဲသူက လာဘ္ယူမႈမရွိေတာ့ေသာ္လည္း လာဘ္စားသူမ်ားက လုပ္ရကိုင္ရခက္ခဲသည္ဟုဆိုကာ ယခင္ထက္ လာဘ္ေငြႏွစ္ဆေတာင္းခံသည့္ တိတ္တဆိတ္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူပံုစံသစ္ႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ေနရသည္ဟု စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက တညီတညြတ္ေျပာၾကားသည္။အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားကို တုိက္ဖ်က္မည္ဟူသည့္ ေၾကြးေၾကာ္သံျဖင့္ အာဏာရလာခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးမယူႏိုင္သည့္အျပင္ လူနည္းစုသာျဖစ္ေသာ အစိုးရအဖြဲ႕အတြက္သာ အာမခံခ်က္ေပးထားႏိုင္ၿပီး ၀န္ထမ္း ၁၄ သိန္းေက်ာ္အတြင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား မလုပ္ႏုိင္သျဖင့္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ေတြ႕ၾကံဳေနသည္။ ထို႔ျပင္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္ သမၼတသက္တမ္းအတိုင္းသာ သက္တမ္းရွိသည့္ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္ကို အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီ အာဏာရယူၿပီး တစ္ႏွစ္ခြဲအခ်ိန္အထိ ေျပာင္းလဲဖြဲ႕စည္းႏုိင္ျခင္းမရွိသည့္ အေျခအေနအေပၚ ေ၀ဖန္မႈမ်ားႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
“မွန္တယ္။ စၿပီးေတာ့ အေရးယူတတ္ဖို႔၊ အေရးယူျပဖို႔ေတာ့လိုၿပီ။ Rules of Law ဆိုတာလည္းရွိတယ္။ ဒီစကားကလည္း NLD ပါတီေရြးေကာက္ပြဲမ၀င္ခင္က ေျပာခဲ့တဲ့စကား။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူဆိုတာ လံုး၀ႀကီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားဖို႔မလြယ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေလ်ာ့က်သြားဖို႔ေတာ့လိုတယ္” ဟု NLD ပါတီ၏ စီးပြားေရးေကာ္မတီ၀င္ ေဒါက္တာ ေအာင္ကိုကိုက အၾကံျပဳသည္။
ထို႔ျပင္ ႀကိဳးနီစနစ္မ်ား၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈမရွိသည့္ ႏုိင္ငံမ်ား၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ရင္ဆုိင္ရသည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားက အစိုးရအရာရွိမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရွာသည့္ Rank-Seeking မ်ားႏွင့္ Profit-Seeking မ်ား ေလ်ာ့ပါးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေလ ေကာင္းမြန္သည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိေလျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေအာင္ကိုကိုက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံတကာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈအဖြဲ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဂတိလိုက္စားမႈသည္ အာဆီယံတြင္ ဒုတိယအဆိုးဆံုးျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံေအာက္ ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံသာရွိသည့္အျပင္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေပါင္း ၁၇၆ ႏုိင္ငံတြင္လည္း အဆင့္ ၁၃၆ တြင္သာ ရပ္တည္ေနသည္။
လက္ရွိ အဂတိလုိက္စားမႈ တုိက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္သုိ႔ စက္တင္ဘာလကုန္အထိ တုိင္ၾကားစာ ၄၁၃၅ ေက်ာ္ေရာက္ရွိၿပီး ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီးတုိ႔မွ အမ်ားဆုံးတုိင္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈ ၅၅ ေစာင္သာရွိေၾကာင္း အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
ေကာ္မရွင္မွ လက္ခံရရွိသည့္ တုိင္ၾကားစာမ်ားတြင္ ဌာနဆုိင္ရာကိစၥ ၁၁၉၈ ေစာင္ျဖင့္ အမ်ားဆုံးျဖစ္ၿပီး ေျမယာကိစၥတုိင္ၾကားစာ ၆၂၄ ေစာင္၊ စီမံခန္႔ခြဲေရး/အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာ လြဲမွားေဆာင္ရြက္ျခင္း တုိင္ၾကားစာ ၈၇၂ ေစာင္ႏွင့္ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ကိစၥတုိင္ၾကားစာ ၆၁၁ ေစာင္ပါ၀င္သည္။
အဆုိပါ တုိင္ၾကားစာမ်ားအေပၚ အဂတိလုိက္စားမႈ တုိက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္၏ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမွာ စုံစမ္းစစ္ေဆးျခင္း ေဆာင္ရြက္သည့္ တုိင္ၾကားစာ ၅၅ ေစာင္၊ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပည္နယ္/တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕သုိ႔ လႊဲေျပာင္းေပးပုိ႔သည့္ တုိင္စာ ၁၀၂၅ ေစာင္၊ မွတ္တမ္းတြဲျခင္း ေဆာင္ရြက္သည့္တုိင္စာ ၃၀၄၂ ေစာင္ႏွင့္ စိစစ္ဆဲ ၁၃ ေစာင္တုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာ္မရွင္က ထုတ္ျပန္ထားသည္။
အဂတိလုိက္စားမႈတုိက္ဖ်က္ေရး ေကာ္မရွင္က စုံစမ္းစစ္ေဆးသည့္ တုိင္ၾကားစာ ၅၅ ေစာင္တြင္ အေရးယူေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့သည့္ တုိင္ၾကားစာ ၄၂ ေစာင္ရွိၿပီး ဥပေဒႏွင့္ ၿငိစြန္းသည့္ အေထာက္အထား စစ္ေဆးေပၚေပါက္ျခင္းမရွိသည့္ တုိင္ၾကားစာေျခာက္ေစာင္၊ အေရးယူေဆာင္ရြက္ၿပီးကိစၥျဖစ္၍ ထပ္မံအေရးယူေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိသည့္ တုိင္ၾကားစာႏွစ္ေစာင္ႏွင့္ စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ဆဲ တုိင္ၾကားစာ ငါးေစာင္ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အလုိက္ တုိင္ၾကားမႈအေရအတြက္မွာ ေနျပည္ေတာ္မွ ၁၅၅ ေစာင္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္မွ ၄၃ ေစာင္၊ ကယားျပည္နယ္မွ ခုနစ္ေစာင္၊ ကရင္ျပည္နယ္မွ ၅၁ ေစာင္၊ ခ်င္းျပည္နယ္မွ ၂၅ ေစာင္၊ စစ္ကုိင္းတုိင္းေဒသႀကီးမွ ၄၁၄ ေစာင္၊ တနသၤာရီတုိင္းေဒသႀကီးမွ ၃၀၊ ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီးမွ ၄၅၁ ေစာင္၊ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီးမွ ၁၆၀၊ မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီးမွ ၇၄၁ ေစာင္၊ မြန္ျပည္နယ္မွ ၂၀၀၊ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးမွ ၁၀၆၆ ေစာင္၊ ရခုိင္ျပည္နယ္မွ ၆၀၊ ရွမ္းျပည္နယ္မွ ၂၈၁ ေစာင္၊ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီးမွ ၄၅၁ ေစာင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
.
.
.

MDCF အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ကုိထင္ေက်ာ္၏ သမၼတေဟာင္း ဦးသိန္းစိန္အပါအ၀င္ ၁၁ ဦးအား အေရးယူေပးရန္ ၿမိဳ႕နယ္တရား႐ုံးသုိ႔ ဦးတုိက္ေလွ်ာက္ထားမႈ အမႈဖြင့္စစ္ေဆးရန္ လုံေလာက္သည့္ အေၾကာင္းအခ်က္မရွိဟုဆုိကာ ပလပ္


MDCF (ဒီမုိကေရစီအေရး စဥ္ဆက္မျပတ္လႈပ္ရွားမႈ အင္အားစု) အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ကုိထင္ေက်ာ္၏ သမၼတေဟာင္း ဦးသိန္းစိန္အပါအ၀င္ ၁၁ ဦးအား အေရးယူေပးရန္ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္တရား႐ုံးသုိ႔ ဦးတုိက္ေလွ်ာက္ထားမႈကို ေအာက္တုိဘာ ၁၇ ရက္တြင္ တရား႐ုံးကပလပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
MDCF အဖြဲ႕က သမၼတေဟာင္းႏွင့္ အစုိးရေဟာင္းတာ၀န္ရွိသူ ၁၁ ဦးအား တရားစြဲဆုိရန္အတြက္ ၎တုိ႔တြင္ ခုိင္မာသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားရွိသည္ဟုဆုိကာ ယခုလပထမပတ္အတြင္းမွစ၍ ၿမိဳ႕နယ္တရား႐ုံးႏွင့္ ၿမိဳ႕မစခန္းမ်ားသုိ႔ အမႈဖြင့္တုိင္ၾကားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔ျပင္ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕မ ရဲစခန္းကလည္း MDCF အဖြဲ႕၏တုိင္ၾကားမႈမွာ သက္ဆုိင္ရာတရား႐ုံးမ်ားမွ စစ္ေဆးစီရင္ အမိန္႔ခ်မွတ္ၿပီးျပတ္ၿပီးျဖစ္သျဖင့္ အမႈအား စုံစမ္းေထာက္လွမ္းရန္ အေၾကာင္းမလုံေလာက္သည့္အတြက္ ရာဇ၀တ္က်င့္ထုံးဥပေဒပုဒ္ မ-၁၅၇ (၁)(ခ)အရ အမႈဖြင့္စစ္ေဆးရန္ ျငင္းပယ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျပန္စာ ေပးပုိ႔ထားေၾကာင္း သိရသည္။တရား႐ုံးသုိ႔ ဦးတုိက္ေလွ်ာက္ထားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ တရားသူႀကီး၏ အေၾကာင္းျပန္စာတြင္ “ယခုေလွ်ာက္ထားမႈပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ က်န္တရား႐ုံးသုိ႔ ဇန္န၀ါရီ ၁၁ ရက္က MDCF အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ကုိထင္ေက်ာ္မွ ဦးသိန္းစိန္ပါ သံုးဦးအေပၚ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ထပ္တူက်လ်က္ရွိၿပီး ယခင္ေလွ်ာက္ထားစဥ္က ေလွ်ာက္လႊာပါအခ်က္မ်ားမွာ သက္ဆုိင္ရာတရား႐ုံးမွ ျပစ္ဒဏ္အသီးသီး က်ခံေနရသည့္ အက်ဥ္းသားမ်ားမွ ေျပာျပသည့္အခ်က္မ်ားအေပၚ အေျချပဳလ်က္ တရားစြဲဆုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အမႈဖြင့္စစ္ေဆးရန္ လုံေလာက္သည့္ အေၾကာင္းအခ်က္မရွိသျဖင့္ တုိင္ေလွ်ာက္လႊာအား ျပန္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ဤေလွ်ာက္လႊာမွာလည္း အဆုိပါအေၾကာင္းအရာကုိပင္ ထပ္မံေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္၍ ယခုေလွ်ာက္လႊာအား ျပန္ေပးသည္” ဟုေဖာ္ျပပါရွိသည္။
“ဦးတုိက္ေလွ်ာက္ထားလုိ႔မရဘူးဆုိရင္ က်င့္ ၁၅၄ ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပန္က်င့္သံုးရမယ္။ အဲဒီအတြက္ကုိ စခန္းမွာ ရာဇ၀တ္ေၾကာင္းန႔ဲအမႈဖြင့္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁၂ ရက္က ေျမာက္ဥကၠလာပရဲစခန္းမွာ အမႈဖြင့္တယ္။ အဲဒီမွာဘာထူးျခားခ်က္ရွိလဲဆုိေတာ့ မေန႔ကေန႔လည္ ၁ နာရီမွာ စခန္းမွဴးကေနၿပီးေတာ့ အထက္ကိုတင္ျပတဲ့ ရဲမႈခင္းဆုိင္ရာကို နံပါတ္ေပးတယ္။ အဲဒီနံပါတ္ကိုေပးၿပီးေတာ့ မေန႔က ည ၉ နာရီမွာ အမႈကုိတုိင္ေလွ်ာက္ခ်က္ကို ျငင္းပယ္ေၾကာင္း စာလာေပးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာေၾကာင့္ျငင္းလဲ အေၾကာင္းျပခ်က္ျပဆိုေတာ့ ဒီဟာေတြက တရား႐ံုးက ဆံုးျဖတ္ၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ဘာေတြဆံုးျဖတ္ထားလဲ ကြၽန္ေတာ့္ကိုျပဆိုေတာ့ အတြင္းစာကေတာ့ဗ်ာ တရား႐ံုးက အမိန္႔ခ်ထားၿပီးျဖစ္ေတာ့ အမႈဖြင့္လို႔မရဘူးလုိ႔ဆုိတယ္” ဟု MDCF အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ကုိထင္ေက်ာ္က ေအာက္တုိဘာ ၁၇ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။
ထုိသုိ႔ေလွ်ာက္ထားမႈ ပယ္ခ်ခံထားရေသာ္လည္း တရားစြဲဆုိခြင့္ရရွိေရးအတြက္ အထက္သုိ႔ အဆင့္ဆင့္တုိင္ၾကားသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း MDCF အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ကုိထင္ေက်ာ္က ေျပာၾကားသည္။
.
.
.

၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ေျခာက္လအတြင္း ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ထားၿပီး ယခင္ႏွစ္ ကာလတူထက္ ေဒၚလာ သံုးဘီလ်ံေက်ာ္ ပိုမို၀င္ေရာက္ ျမႇဳပ္ႏွံထား


သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားေသာ လုပ္ငန္းတစ္ခုကုိ ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေက်ာ္ဇင္ၿဖိဳး)
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ စက္တင္ဘာအထိ ေျခာက္လအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏ ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ထားေၾကာင္းႏွင့္ ယခင္ႏွစ္ ကာလတူထက္ ေဒၚလာသံုးဘီလ်ံေက်ာ္ ပိုမို၀င္ေရာက္ ျမႇဳပ္ႏွံထားေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္မွ သိရသည္။
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့မႈမွာ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာအထိ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း ၁၂၉ ခု၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ ေဒၚလာ ၃၅၄၆ ဒသမ ၈၉၈ သန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ တိုးျမႇင့္ျခင္း အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏ ေဒၚလာ ၄၁၃၁ ဒသမ ၀၈ သန္း စီး၀င္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္၊ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ အမွတ္စဥ္ (၁၁/၂၀၁၇) အရ သိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ (MIC) ၏ အစည္းအေ၀း အမွတ္စဥ္ (၁၃/၂၀၁၇) ကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ၂၅ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သစၥာလမ္းရွိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ားညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ က်င္းပခဲ့ရာ အဆိုပါ အစည္းအေ၀းတြင္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း ကိုးခု ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏ ေဒၚလာ ၄၀၃ ဒသမ ၃၉၁ သန္းႏွင့္ ျပည္တြင္းလုပ္သားမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေပါင္း ၃၂၀၃ ခုကို ဖန္တီးေပးႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒအရ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ ေဒၚလာ ၂၁၄ ဒသမ ၀၈ သန္း ခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ စုစုေပါင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏ ေဒၚလာ ၄၃၄၅ ဒသမ ၁၅၉ သန္း စီး၀င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ (၂၀၁၂) အရ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးခဲ့သည့္ လုပ္ငန္း ၅၄ ခုျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ (၂၀၁၆) အရ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးသည့္ လုပ္ငန္း ၂၂ ခုႏွင့္ အတည္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးခဲ့သည့္ လုပ္ငန္း ၅၃ ခု ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ခြင့္ျပဳလုပ္ငန္း ကိုးခုမွ စက္မႈက႑လုပ္ငန္း ခုနစ္ခု၊ အျခား၀န္ေဆာင္မႈ က႑တစ္ခုႏွင့္ အိမ္ရာအေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ က႑တစ္ခုတို႔ကို ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း ကိုးခုအနက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ (၂၀၁၆) အရ ခြင့္ျပဳမိန္႔ထုတ္ေပးခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းေလးခုႏွင့္ အတည္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းငါးခုျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ အေနျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ခြင့္ျပဳေပးရာတြင္ လုပ္ငန္း၏ စီးပြားေရး တြက္ေျခကိုက္မႈ၊ အလုပ္အကိုင္သစ္မ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္မႈ၊ အမ်ဳိးသား၀င္ေငြႏွင့္ အခြန္တိုးတက္ရရွိႏုိင္မႈ၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေစ်းကြက္အေျခအေန၊ ျပည္တြင္းစားသံုးရန္ လိုအပ္ခ်က္၊ နည္းပညာ ဆီေလ်ာ္မႈ၊ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈ၊ နည္းပညာ လြႊဲေျပာင္းရရွိမႈ၊ ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈႏွင့္ လူမႈေရး ထိခိုက္မႈ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေရး ေဆာင္ရြက္မႈ အစီအမံမ်ား၊ တာ၀န္ယူမႈရွိေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားကို အေျခခံ၍ စိစစ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment