ေဒါက္တာနီလာလြင္ . ႏိုင္ငံျခားမွ ပါရဂူဘြဲ႕႐ွိျပီး ျမန္မာျပည္မေကြးတကၠသိုလ္တြင္ သရုပ္ျပဆရာအျဖစ္ အလုပ္ဝင္ေနသူ. .
.
● ပထမဦးဆံုး အစ္မရဲ႕နာမည္နဲ႔ ပညာသင္ယူခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ေတြရဲ႕နာမည္ကို ေျပာျပေပးပါ။
.
● ပထမဦးဆံုး အစ္မရဲ႕နာမည္နဲ႔ ပညာသင္ယူခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ေတြရဲ႕နာမည္ကို ေျပာျပေပးပါ။
အစ္မရဲ႕နာမည္က ေဒါက္တာနီလာလြင္ျဖစ္ပါတယ္။ အစ္မက ပထမဦးဆံုး ေရနံေခ်ာင္းေကာလိပ္မွာ ရူပေဗဒ အထူးျပဳနဲ႔ ၂ ႏွစ္တက္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဂုဏ္ထူးတန္း၀င္ေတာ့ မေကြးတကၠသိုလ္မွာ ၃ ႏွစ္တက္ခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ကို Engineering Physics ဆိုၿပီး ၂ ႏွစ္ေျပာင္းတက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီကေနမွ Master of Research ၀င္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ PhD ပထမႏွစ္အတြက္ လုပ္ေနတုန္းမွာ အစ္မရဲ႕ Senior အစ္မတေယာက္လည္းလိုလဲျဖစ္၊ ဆရာမလည္းျဖစ္တဲ့ သူက JICA ကေန ပညာသင္ဆုရသြားတယ္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ သူက သုေတသနအတြက္ Grant (ေထာက္ပံေၾကး) ေတြေလွ်ာက္တဲ့အခါမွာ အစိုးရကေပးတဲ့ Grant အႀကီးႀကီး တခုကို ရသြားတယ္။ အဲ့ေတာ့ ေက်ာင္းသားလိုလာတာေပါ့။ အဲ့ဒီမွာသူက အစ္မကို မေလးရွာႏိုင္ငံမွာ PhD လာလုပ္ဖို႔ စိတ္၀င္စားလားဆိုၿပီး ေမးလာပါတယ္။ အစ္မက လုပ္ခ်င္ တယ္ဆိုေတာ့ သူက သူ႔ရဲ႕ပါေမာကၡနဲ႔ လိုအပ္တဲ့စာရြက္စာတမ္းေတြကို ေမးျမန္းၿပီး အစ္မကို ပို႔ခိုင္းတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အစ္မလည္း ေက်ာင္းတက္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ပထမကေတာ့ ေက်ာင္းကေပးတဲ့ Grant ထဲက ရတဲ့ေထာက္ပံ့ေငြ Allowance နဲ႔ပဲ အစ္မေန ခဲ့တယ္။ Registration Fees ေတြကိုေတာ့ ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႔ကိုယ္ေပးပါတယ္။ ေရရွည္က်ေတာ့ ေပးရတဲ့ ပမာဏကမ်ားေတာ့ အစ္မလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါနဲ႔ ေက်ာင္းကေပးတဲ့ ပညာသင္ဆုေတြကို ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ကံေကာင္းစြာနဲ႔ပဲ တၾကိမ္ပဲ ေလွ်ာက္ရတယ္။ အဲ့ဒီက ပညာသင္ဆုကို အစ္မရခဲ့ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေလးႏွစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွာေတာ့ အစ္မ PhD ရခဲ့ပါတယ္
● အစ္မ PhD ၿပီးသြားေတာ့ေရာ အဲ့ဒီေက်ာင္းမွာပဲ ဆက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ခဲ့တာပါလား။
Research Officer အေနနဲ႔ ယာယီလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၆လ၊ ၇ လေလာက္လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီၾကားထဲမွာလည္း တျခားေက်ာင္းေတြကို ေလွ်ာက္ခဲ့ေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ University of Malaya, Kuala Lumpur ကေန အစ္မကို ေခၚစာ Offer Letter ပို႔လာ ပါတယ္။ သိပၸံ သုေတသနေတြျပဳလုပ္ရတဲ့ပညာရွင္ Research Scientist (Research Fellow) အေနနဲ႔ပါ။ အဲ့ဒီမွာ ပါရဂူ ဘ႔ြဲလြန္ သုေတသနသမား Post doctorate Research Fellow အေနနဲ႔ ၂ ႏွစ္ေလာက္ ၾကာေအာင္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
.
.
.
● အခု ျပန္လာၿပီး တကၠသိုလ္ ဆရာမ အျဖစ္ အစိုးရ အလုပ္ ဝင္လုပ္ေနတဲ့ လက္ေတြ႕ အေျခအေန ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီ ေနာက္ထပ္ ဘာမ်ား ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္ပါေသးလဲ။
.
.
.
● အခု ျပန္လာၿပီး တကၠသိုလ္ ဆရာမ အျဖစ္ အစိုးရ အလုပ္ ဝင္လုပ္ေနတဲ့ လက္ေတြ႕ အေျခအေန ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီ ေနာက္ထပ္ ဘာမ်ား ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္ပါေသးလဲ။
ေျပာရရင္ေတာ့ စာသင္ခန္းမွာ ဆရာနဲ႔ေက်ာင္းသားအခ်ိဳးမမွ်တာပါပဲ။ ေနာက္ အားကစားပြဲေတြ၊ မယ္ေရြး/ေမာင္ေရြးပြဲေတြမွာ ဆရာေတြက ပါေနရတာပါပဲ။ အျခားကိစၥေတြမွာအဲ့လို၀င္ပါေနရတာေတြဟာ အဆင္မေျပဘူး။ သူ႔ဟာနဲ႔သ ူက႑ ေတြခြဲထားသင့္ပါတယ္။
ေနာက္တခုက သုေတသနကို အားေပးခ်င္တယ္လို႔ အစိုးရကေျပာတယ္ေပါ့ေနာ္။ တကယ္္အားေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပညာေရးအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ေတြခ်ေပးသင့္တယ္။ ဆရာဆရာမေတြအပိုင္းကေတာ့ Proposal ေတြေရးရမွာေပါ့။ သူတို႔ဘက္ကေတာ့ Ministry of Technology ၊ Ministry of Science၊ Ministry of Education စသျဖင့္ေပါ့ ဒီဌာနေတြအတြက္ Grant ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္။ ဒါနဲ႔သင့္ေတာ္တဲ့ Proposal ေတြကို Grant ေတြခ်ေပးသင့္တယ္။ အဲ့ဒါကိုရသြားတဲ့ ပေရာ္ဖက္ဆာကလည္း လိုအပ္တဲ့ Equipment ေတြကို ၀ယ္မယ္။ ေက်ာင္းသားကိုလည္း သူႏိုင္သေလာက္ Allowance ေတြေပး၊ Research Assistant အျဖစ္ေတြနဲ႔ ဌားမယ္ဆိုရင္ ဒီသုတသနအလုပ္ေတြ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔တိုးတက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုက ဒီမွာ သုေတသနသီးသန္႔လုပ္ေနတဲ့ ဆရာလည္းမရွိသလို သုေတသနလည္း မလုပ္ႏိုင္ၾကဘူးျဖစ္ေနၾကပါတယ္။
အစ္မတို႔ ရူပေဗဒဌာနမွာ ေက်ာင္းသား ၁,၀၀၀ နီးပါးေလာက္ရွိတယ္။ ဆရာ/ဆရာမ ၃၇ ေယာက္ပဲရွိတယ္။ ဆရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးလိုပါတယ္။ အခုအစ္မ လက္ေတြခန္းမွာ ေက်ာင္းသား ၈၀ ေက်ာ္ ရွိတယ္။ ဒီေက်ာင္းသားေတြအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ Equipment မရွိဘူး။ မေကြးတကၠသိုလ္အေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ သုေတသနစင္တာႀကီးရွိေပမယ့္လည္း ဒီအေဆာက္အအံုႀကီးက လက္ေတြ႕ သုေတသနေတြနဲ႔ ရွင္သန္ေနတဲ့ အေနအထား မရွိဘူး။ အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီအေဆာက္အအံုႀကီးကို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ အလုပ္ ျဖစ္ ရွင္သန္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လိုအပ္တာေတြကို ျဖည္႔ဆည္းေပးပါ။ လိုအပ္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကို ပံ့ပိုးေပးပါလို႔ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန သက္ဆိုင္ရာ လူၾကီးေတြကိုေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ပါပဲ။
ေဒါက္တာ နီလာလြင္လို ယံုၾကည္ခ်က္ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ တကိုယ္ေရ အက်ိဳးအျမတ္ စြန္႔လႊတ္မႈေတြ အရင္းခံၿပီး ျပည္ေတာ္ျပန္ ဝင္လာတဲ့ ပညာရွင္ေတြ ဆႏၵနဲ႔ ဘဝ၊ ဆႏၵနဲ႔ စနစ္ တထပ္တည္းက်ၿပီး တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳး အက်ိဳး၊ ကမၻာႀကီး အက်ိဳး အမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳရင္း …. …။
ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းသူ ■ ခင္စႏၵာျမင့္
တည္းျဖတ္ ျပင္ဆင္သူ ■ ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
တည္းျဖတ္ ျပင္ဆင္သူ ■ ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
No comments:
Post a Comment