Wednesday, January 10, 2018

အစိုးရအဖြဲ႕ ၂ႏွစ္အၾကာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သံုးသပ္မႈ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မိန္႕ခြန္း...

အစိုးရအဖြဲ႕ ၂ႏွစ္အၾကာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သံုးသပ္မႈ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မိန္႕ခြန္း...

Myanmar President Office added 5 new photos.
အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္
အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းေကာ္မရွင္ (၁/၂၀၁၈) အစည္းအေ၀းသို႔ တက္ေရာက္အမွာ စကားေျပာၾကား
ေနျပည္ေတာ္ ဇန္န၀ါရီ ၉
အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းေကာ္မရွင္ (၁/၂၀၁၈) အစည္းအေ၀းကို ယေန႔နံနက္ ၁၀ နာရီခြဲတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအိမ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌က်င္းပရာ အမ်ိဳးသား စီမံကိန္း ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္ တက္ေရာက္အမွာစကား ေျပာၾကားသည္။
အစည္းအေ၀းသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းေကာ္မရွင္ဒုတိယဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူ၊ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူး၀န္ အဖြဲ႕ဥကၠ႒၊ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီဥကၠ႒၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဗဟိုဘဏ္ ဥကၠ႒၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္းႏွင့္ ေဒသဦးစီးဥကၠ႒မ်ားႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတဦးထင္ေက်ာ္က "ယခုက်င္းပတဲ့ အစည္းအေဝး ဟာ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ကေန စက္တင္ဘာလအထိ (၆) လတာ ကာလ အတြက္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းကို ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ မတင္သြင္းမီ ခ်ျပညႇိႏႈိင္းၿပီး အတည္ျပဳခ်က္ရယူဖို႔ က်င္းပတဲ့ အစည္းအေဝးျဖစ္ပါတယ္။
"၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကစၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကာလကို ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ေန႔ကေန စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္ေန႔အထိ သတ္မွတ္ေျပာင္းလဲ က်င့္သုံးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာင္းလဲက်င့္သုံးမယ့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကာလနဲ႔အညီ ႏိုင္ငံေတာ္ ရဲ႕ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းနဲ႔ ေဒသႏၲရစီမံကိန္းမ်ားကို ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ကစၿပီး စီမံကိန္းကာလကို ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ေန႔ကေန စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္ေန႔အထိ သတ္မွတ္ ေျပာင္းလဲေရးဆြဲရမွာျဖစ္ပါတယ္။
"ဘ႑ာေရးႏွစ္ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ရာမွာ လက္ရွိ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္နဲ႔ ေျပာင္းလဲက်င့္သုံးမယ့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္သစ္တို႔အၾကား ၾကားကာလျဖစ္တဲ့ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလကေန စက္တင္ဘာလအထိ (၆)လတာ ကာလကို “ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေျပာင္းလဲ ေရးကာလ”အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ေပါင္းကူးေဆာင္႐ြက္မယ့္လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ေတြကို ေဆာင္႐ြက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ (၆)လတာ ကာလအတြင္း ေဆာင္႐ြက္မယ့္ မူဝါဒေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႔ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ေတြကိုလည္း (၆) လတာ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းအျဖစ္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
"ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ စီမံကိန္းေတြ ေရးဆြဲရာမွာ ျပည္သူေတြ အတြက္ လတ္တေလာ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ တိုင္းျပည္ေရရွည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး (Sustainable Development) ကို ခြဲျခား႐ႈျမင္ၿပီး (၆)လတာ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ေရးဆြဲတဲ့အခါ က႑အလိုက္၊ ေဒသအလိုက္ လတ္တေလာ ျဖည့္ဆည္းေပးရမယ့္ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ကေန ခြင့္ျပဳႏိုင္မယ့္ ဘတ္ဂ်က္ပမာဏအတြင္းမွာပဲ အထိေရာက္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းစပ္ေရးဆြဲၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
"ဒါ့အျပင္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနေတြနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ေတြအေနနဲ႔လည္း စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ေရးဆြဲအဆိုျပဳရာမွာ ကုလသမဂၢေထာင္စုႏွစ္ အလြန္ ေရရွည္တည္တံ့ေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈပန္းတိုင္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေတာ္က ခ်မွတ္ထားတဲ့ စီးပြားေရး မူဝါဒေတြ၊ ကာလရွည္နဲ႔ ကာလတို ရည္မွန္းခ်က္ေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕ မူဝါဒေတြ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႔အညီ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ေတြကိုလည္း ခ်ိန္ညိႇေရးဆြဲၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စီးပြားေရးက႑အလိုက္မွာ တာဝန္ခံျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဌာနမ်ား၊ ေဒသတာဝန္ခံ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ ေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကခ်မွတ္ထားတဲ့ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္၊ မူဝါဒေတြနဲ႔လည္း ေပါင္းစပ္ေရးဆြဲ ေဆာင္႐ြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
"ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ က႑အလိုက္ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေရးဆြဲရာမွာ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ေတြ ဘက္ညီမွ်တစြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစဖို႔၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေတြအတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးႏိုင္ဖို႔၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ တိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေစမယ့္ စီးပြားေရးစနစ္တစ္ရပ္ ထူေထာင္ႏိုင္ဖို႔ အေလးထားေဆာင္႐ြက္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ ေဒသႏၲရစီမံကိန္းေတြ ေရးဆြဲ ျခင္းနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းကိုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕မူဝါဒနဲ႔ လုပ္ငန္း စဥ္ေတြအတိုင္း လိုက္ပါေဆာင္႐ြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ေတြအေနနဲ႔ မိမိတို႔ရဲ႕ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ ေဒသႏၲရစီမံကိန္းေတြကို ေရးဆြဲရာမွာ ျပည္ေထာင္စုကခ်မွတ္ထားတဲ့ မူဝါဒေတြနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီ ေထြရွိမယ့္ ေဒသႏၲရစီမံကိန္းေတြျဖစ္ေအာင္ အေလးထား ေဆာင္႐ြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
"ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕မူဝါဒေတြဟာ ပိုမိုျပည့္စုံတဲ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေရရွည္တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရရွိေရးကို အေျခခံတဲ့မူဝါဒေတြျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗ်ဴဟာေတြနဲ႔ Actions Plan ေတြ ေရးဆြဲလ်က္ရွိၿပီး အဲဒီဗ်ဴဟာေတြနဲ႔အညီ ဦးစားေပး လုပ္ငန္းစီမံကိန္းေတြကို ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
"၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလကေန စက္တင္ဘာလအထိ (၆) လတာ ကာလဟာ မိုးရာသီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လယ္ယာက႑မွာ မိုးသီးႏွံမ်ားစိုက္ပ်ိဳးခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စက္မႈက႑မွာလည္း လယ္ယာထြက္ပစၥည္း ႀကိတ္ခြဲမြမ္းမံမႈနည္းပါးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ အကန္႔အသတ္ ေတြလည္း ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါတယ္။
"ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ စီးဝင္ျခင္း၊ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး လိုအပ္ေန တဲ့ စီးပြားေရးအေျခခံလုပ္ငန္းေတြကို ႏွစ္လတ္ေခ်းေငြမ်ား ထုတ္ေခ်းေပးျခင္း၊ ပုဂၢလိက က႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ညႇိႏႈိင္းေပါင္းစပ္ျခင္းေတြကို ေဆာင္႐ြက္ေပးေနတာ ျဖစ္လို႔ အေသးစားနဲ႔အလတ္စား စက္မႈလုပ္ငန္းေတြ ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မယ့္ အလားအလာေတြရွိမယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားပါတယ္။
"ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးမွာ လမ္းကြန္ရက္ေတြ ေကာင္းမြန္လာတာေၾကာင့္ ခရီးသည္နဲ႔ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြ၊ ဘ႑ာေရး ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ ေငြေၾကးဝန္ေဆာင္မႈေတြ ပိုမိုတိုးတက္ျဖစ္ထြန္း ေကာင္းမြန္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားတာေၾကာင့္ လာမယ့္ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေျပာင္းလဲေရးကာလျဖစ္တဲ့ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလကေန စက္တင္ဘာလအထိ (၆) လအတြက္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းမွာ ႏိုင္ငံရဲ႕ GDP ကို ၇ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးတက္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။
"မိမိတို႔အေနနဲ႔ လက္ရွိ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေနမႈကို ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကည့္ရာမွာ ဘ႑ာေရး ႏွစ္ကုန္မွာ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္ေတြ ျပည့္ျပည့္ဝဝ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။
"လက္ရွိႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးဟာ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ မတိုးတက္ေသာ္လည္း စိုက္ပ်ိဳး ခ်ိန္နဲ႔ ရိတ္သိမ္းခ်ိန္မ်ားမွာ ရာသီဥတုေကာင္းမြန္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား စီးဝင္လာျခင္းနဲ႔အတူ အေသးစားနဲ႔ အလတ္စားလုပ္ငန္းေတြရဲ႕ ထုတ္လုပ္မႈေတြ၊ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ခရီးသြားဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြ၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ အျခား ဝန္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းေတြ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာျခင္း စတဲ့ အခ်က္ေတြအရ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ရဲ႕ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈႏႈန္းကို ၆ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။
"စီမံကိန္းေတြ ေရးဆြဲအေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ ႏိုင္ငံေတာ္က ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူဝါဒေတြ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ေတြနဲ႔ က႑အလိုက္ တိုးတက္ေရး ဦးစားေပးအစီအစဥ္ေတြ၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစားေပးအစီအစဥ္ေတြဟာ ညီၫြတ္ရမွာ ျဖစ္သလို အေျခခံတဲ့ စာရင္းအင္းကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္ေတြ ျပည့္စုံ၊ တိက်၊ မွန္ကန္၊ ခိုင္မာဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနေတြနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ေတြအေနနဲ႔ ကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္ေတြ ခိုင္မာမွန္ကန္ေစဖို႔အတြက္ စနစ္တက် ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲဖို႔ အထူးမွာၾကားလိုပါတယ္။
"ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနေတြအေနနဲ႔လည္း မိမိတို႔ေဆာင္႐ြက္မယ့္ လုပ္ငန္း စီမံကိန္း (Project) ေတြကို ျဖစ္ႏိုင္ေျခဆန္းစစ္ေလ့လာမႈ (Feasibility Study-FS) ေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ့ လုပ္ငန္းစီမံကိန္း (Project) ေတြကိုသာ ကာလတိုနဲ႔ ႏွစ္စဥ္ စီမံကိန္းေတြမွာ ထည့္သြင္းလ်ာထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္သစ္ စတင္မယ့္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းမွာ ထည့္သြင္းေဆာင္႐ြက္ လိုတဲ့ လုပ္ငန္းစီမံကိန္းေတြကို ျဖစ္ႏိုင္ေျခဆန္းစစ္ေလ့လာမႈ (Feasibility Study-FS) ေတြ ေဆာင္႐ြက္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ ျပည္သူေတြအတြက္ အမွန္လိုအပ္တဲ့ လုပ္ငန္း စီမံကိန္းေတြမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘ႑ာေငြေတြကို ထိေရာက္စြာ အသုံးျပဳ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
"ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေျပာင္းလဲေရးကာလ (၆) လတာ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္ေတြဟာ ျပည္သူ႕အတြက္ လတ္တေလာ ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္၊ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းအတြက္ မလုပ္မျဖစ္ ႀကိဳတင္ေဆာင္႐ြက္ရမယ့္လုပ္ငန္းေတြကိုသာ ဦးစားေပးခ်ိန္ညိႇေဆာင္႐ြက္ၾကဖို႔ မွာၾကားလုိပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က "အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းေကာ္မရွင္ အစည္းအေ၀းမွာ ႏိုင္ငံေတာ္တုိးတက္မႈေတြ ဘာေတြရွိခဲ့ သလဲ။ ဘာေတြဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ဖုိ႔လိုသလဲ ဆုိတာကို သံုးသပ္ရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့တစ္ႏွစ္ကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆုိရင္ အားသာခ်က္ေတြ ရွိသလုိ အားနည္းခ်က္ေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အားသာခ်က္ေတြကေတာ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ဘ႑ာေငြနဲ႔ က်ခံေဆာင္ရြက္တဲ့ လုပ္ငန္းစီမံကိန္း ေတြဟာ အရင္ထက္စာရင္ ပိုၿပီးေတာ့ တုိးတက္မႈရွိပါတယ္။ ျပည္သူေတြကို ပိုၿပီး ေတာ့ အက်ဳိးျပဳေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လံုေလာက္လားဆုိေတာ့ မလံုေလာက္ပါဘူး။
"တကယ္ေတာ့ အစိုးရတစ္ခုဟာ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းေတြကို ေက်နပ္တယ္လုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိသင့္ပါဘူး။ ေက်နပ္ၿပီဆိုရင္ လံုေလာက္ၿပီလုိ႔ ဆံုးျဖတ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံအတြက္ လုပ္စရာေတြက အမ်ားႀကီးလုိပါေသးတယ္။ အားသာခ်က္ ေတြအေပၚမွာ ဆက္ၿပီးေတာ့၊ ပိုၿပီးေတာ့ အားသာေအာင္လုပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ တင္ဒါ ေခၚတဲ့ေနရာမွာဆုိရင္ အရင္တုန္းကထက္စာရင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိတယ္။ မွန္ကန္မႈ ရွိတယ္ဆုိၿပီး ျပည္သူေတြက ဒါကိုလက္ခံပါတယ္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္း ေက်နပ္လားဆုိေတာ့ တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္း မေက်နပ္ပါဘူး။ အခုအထိကို တင္ဒါေခၚတဲ့ကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ျပည္သူေတြေ၀ဖန္စရာကိစၥေတြရွိပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနေတြ သာမက တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ျပည္နယ္ အစိုးရေတြက အထူးသတိထားဖုိ႔လုိပါတယ္။
"အရင္တုန္းက အစည္းအေ၀းေတြမွာ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဗဟိုနဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ေတြရဲ႕ ဆက္စပ္မႈဟာ အားရွိသင့္သေလာက္ မရွိဘူးဆိုတာ။ အခုလည္း အားရွိသင့္သေလာက္ မရွိေသးဘူးလို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။ အရင္တုန္းကထက္စာရင္ေတာ့ တုိးတက္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မလံုေလာက္ေသးပါဘူး။ ဒီစီမံကိန္းေတြေအာင္ျမင္ဖုိ႔ ဆုိရင္ ဗဟိုနဲ႔တုိင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ေတြအၾကားမွာ ခ်ိတ္ဆက္မႈပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္း မြန္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈဟာ ပိုၿပီးေတာ့အားသာဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒီ့အျပင္ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ျပည္နယ္ေတြ အၾကားမွာလည္း ဆက္စပ္မႈေတြ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ေတြ အင္မတန္မွလုိအပ္ပါတယ္။
"မၾကာခင္ကာလတုန္းက Video Conferencing နဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ျပည္နယ္ ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ျပည္နယ္အဆင့္ ၿပီးေအာင္လုပ္ရမယ့္ကိစၥ ေတြကို ဗဟိုအစုိးရကို တင္ျပလာေတြလည္း သတိျပဳမိပါတယ္။ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ အၾကား ညိႇႏႈိင္းၿပီး ၿပီးေအာင္လုပ္ရမယ့္ကိစၥေတြကို ညိႇႏႈိင္းၿပီးေတာ့ ၿပီးေအာင္လုပ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အားသာခ်က္တစ္ခုကေတာ့ ဒီႏွစ္အတြင္းမွာ လုိအပ္တဲ့ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြ အားလံုး လံုေလာက္ၿပီလား ဆုိေတာ့လည္း မလံုေလာက္ေသးပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဥပေဒေတြ၊ နည္းဥပေဒေတြ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြဆုိတာ အခ်ိန္ကာလနဲ႔ ကိုက္ညီစြာေျပာင္းလဲေနရမွာပါ။ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးတယ္ဆုိတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဥပေဒေတြခ်ၿပီးရင္ ကမၻာ့တစ္သက္ပဲ ဆုိတာ မဟုတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ကၽြန္မတုိ႔ ကမၻာႀကီးနဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ လုိအပ္ခ်က္ေတြအရ အၿမဲပဲဒါေတြကို ေလ့လာၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲသင့္သလုိ ေျပာင္းလဲေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။
"ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအတြက္ လုိအပ္တဲ့ေငြေၾကး ရယူႏုိင္မယ့္ အစီအစဥ္ေတြလည္း ကၽြန္မတုိ႔ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြဟာ လံုေလာက္ၿပီလား ဆုိေတာ့လည္း မလံုေလာက္ေသးပါဘူး။ ေစာေစာကေျပာသလုိ မေက်နပ္သင့္ဘူး။ ေက်နပ္ၿပီးေတာ့၊ လုံေလာက္ၿပီဆုိၿပီးေတာ့ စိတ္မထားသင့္ဘူးလုိ႔ ေျပာတာမွ အပ တကယ္ေတာ့ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္၊ ၇ ရာခုိင္ႏႈန္းတုိးတက္မႈဆုိတာ တုိးတက္စႏုိင္ငံ၊ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံ တနည္းအားျဖင့္ တုိးတက္စႏုိင္ငံ၊ အခ်ိန္ယူခါစႏုိင္ငံအတြက္ မလံု ေလာက္ဘူးလုိ႔ ေျပာရမွာပါ။ တကယ္အရွိန္ဟုန္နဲ႔တိုးတက္ၿပီဆုိရင္ ဒါထက္ပိုၿပီးေတာ့ တုိးတက္တဲ့ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ တုိးတက္ႏုိင္ရမွာပါ။ အဲ့ဒါအတြက္ကို ဦးတည္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ေစ်းကြက္ရရွိေရးအတြက္ လုိအပ္တဲ့ပံ့ပိုးမႈေတြကိုလည္း လုပ္ထံုးလုပ္ နည္းအညီ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိတာကို ကၽြန္မတုိ႔ႀကိဳဆုိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဒါလည္းမလံု ေလာက္ေသးပါဘူး။ ၿခံဳငံုၿပီးအားလံုးေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မတုိ႔ ရဲ႕အားသာခ်က္ ေတြဟာ အားရစရာရွိတယ္ဆုိေပမယ့္ ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ေတာ့ အားရလုိ႔မျဖစ္ပါ ဘူး။ အဲဒီလုိဆုိရင္ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ၀ါယမစိုက္ထုတ္မႈဟာ နည္းသြားပါလိမ့္ မယ္။
"ကၽြန္မတို႔အတြက္ လံုေလာက္တဲ့တုိးတက္မႈမရွိတာကေတာ့ လယ္ယာစိုက္ ပ်ဳိးေရး က႑မွာပါ။ အေျခခံျပႆနာတစ္ခုကေတာ့ လယ္ယာေျမပိုင္ဆုိင္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ လယ္ယာေျမပိုင္ဆုိင္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မၾကာခဏ ျပည္သူေတြဆီကေန မေက်နပ္တဲ့ အသံေတြလည္း ၾကားေနရသလုိ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးကလည္း ဒီအသံ ေတြၾကားေနရပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တင္မကဘူး တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ေတြမွာပါ လယ္ယာေျမကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ မေက်နပ္မႈေတြ ထုတ္ေဖာ္ေျပာတာကို မၾကာခဏၾကားရပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ ျပည္သူေတြဟာ ေက်းလက္ေတာရြာဘက္မွာေနၿပီးေတာ့ စိုက္ပ်ဳိး ေရးကို အားကိုးေနတဲ့ ျပည္သူမ်ားျဖစ္လုိ႔ လယ္ယာေျမက႑ကို ျပည့္စံုေအာင္၊ အမ်ားလက္ခံႏုိင္ေအာင္၊ အမ်ားေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ မေျဖရွင္းႏုိင္သေရြ႕ေတာ့ ႏုိင္ငံရဲ႕တုိးတက္မႈဟာ လံုေလာက္တယ္လုိ႔ ဘယ္လုိမွေျပာလုိ႔ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။
"ေနာက္ ျပည္ပနဲ႔ကုန္သြယ္မႈလုိေငြပါ။ ဒီဟာလည္း အားလံုးနဲ႔ဆုိင္ပါတယ္။ စီးပြားေရးနဲ႔ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး တစ္ခုတည္းနဲ႔ဆုိင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး တစ္ခုတည္းနဲ႔ဆုိင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္ပနဲ႔ကုန္သြယ္မႈ လုိေငြမျပဖုိ႔ဆုိရင္ တစ္ႏုိင္ငံလံုးက ပါ၀င္ရမယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးမွာ လႈပ္ရွားၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ဆုိရင္ ဆန္းသစ္တီထြင္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိရပါမယ္။ ကၽြန္မ မၾကာ ခဏ ေျပာပါတယ္။ ေစ်းကြက္ရွာ႐ံုနဲ႔ မလုံေလာက္ဘူး၊ ေစ်းကြက္ကို လုပ္ယူရမယ္။ တီထြင္ယူရမယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြအတြက္ ေစ်းကြက္ကို ထူေထာင္ႏိုင္ရ မယ္။ ဒီလိုဆန္းစစ္ၿပီးေတာ့ တီထြင္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြရွိမွ ကၽြန္မတို႔ ဟာတိုးႏိုင္မွာ။ ကၽြန္မတို႔ဟာ အေနာက္ကေနတက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္လို႔ အေရွ႕ကိုေရာက္ဖို႔ဆိုတာ တစ္ျခားႏိုင္ငံေတြထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုၿပီး၀ါယမစိုက္ထုတ္ရမယ္။ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ဉာဏ္ပညာကို အားကိုးရမယ္။ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္ ျပည္သူေတြမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္လည္း ဒီအားနည္းခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မယ့္ နည္းေတြကိုရွာရမယ္။ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ေတြကလည္း ၀ိုင္းၿပီး ေတာ့ ရွာရမွာျဖစ္ပါတယ္။
"စီမံကိန္းေတြဆိုရင္ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ဘယ္လို အက်ဳိးျပဳလဲဆိုတာကို ပထမစဥ္းစားရမွာပါ။ ကိုယ့္ဌာနရဲ႕လိုအပ္ခ်က္အတြက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ အစိုးရရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အတြက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလံုးအတြက္ ဘယ္လိုအက်ဳိးျပဳႏိုင္မလဲ ဆိုတာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီလိုစီမံကိန္းေတြကို ကၽြန္မတို႔ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘ႑ာ ေရးေကာ္မတီ အစည္း အေ၀းမွာတုန္းကဆိုရင္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ အေတာ္မ်ား မ်ားကေနၿပီးေတာ့ ၀န္ထမ္းအိမ္ရာ လိုအပ္ခ်က္ေတြကိုတင္ျပတာ ကၽြန္မသတိျပဳမိပါ တယ္။
"၀န္ထမ္းအိမ္ရာလိုအပ္ခ်က္ေတြတင္ျပတယ္ဆိုတာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ဘ၀ကို ပိုၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပေစခ်င္လို႔။ အဆင္ေျပေစခ်င္လို႔ဆိုတာဟာ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ အက်ဳိးအတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေစခ်င္လို႔ ကၽြန္မဒီလိုပဲ နားလည္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ကၽြန္မတို႔ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့အတိုင္း အတာဟာ ကၽြန္မတို႔မွာရွိတဲ့ ဘ႑ာေငြအင္အားနဲ႔လည္း ကိုက္ညီေအာင္ ဆံုးျဖတ္ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ေပးႏိုင္ရင္ေတာ့ လိုသမွ်အားလံုး ကၽြန္မတို႔ျဖည့္ဆည္း ေပးခ်င္တာေပါ့့။ ၿပီးေတာ့ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ျပည္နယ္ေတြကလည္း ကိုယ့္ဘက္ကလည္း ဘယ္လို ပိုၿပီးေတာ့ ၀င္ေငြရွာမလဲဆိုတာလည္း ပိုၿပီးေတာ့ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ့္လိုအပ္တဲ့ပံံ့ပိုးမႈေတြ၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခ်င္တဲ့ စီမံကိန္းေတြ အတြက္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ေတြကလည္း ပိုၿပီးတာ၀န္ယူတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ငါတို႔ ဒီလို စီမံကိန္းေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဘယ္လုိ ပံုစံနဲ႔ပိုၿပီးေတာ့ ၀င္ေငြရွာမလဲ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး ေတာ့ လုပ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။
"ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံဟာ Private Public Partnership။ ပုဂၢလိကနဲ႔ အစိုးရနဲ႔ ညႇိႏိႈင္းၿပီးေတာ့ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့စီမံကိန္းေတြကို ဦးတည္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ လက္ရွိ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနအရ ဆိုရင္ ဒီလိုပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္္းအားျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈ နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး တည္ၿငိမ္မႈအတြက္အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳေပးႏုိင္မွာပါ။ ကၽြန္မတို႔ စီးပြားေရးႏွင့္ႏိုင္ငံေရးကို ခြဲလို႔မရပါဘူး။ ဒ့ါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ဒီလိုစီမံကိန္း ေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ စီးပြားေရးအက်ဳိးအျမတ္တစ္ခုတည္းကိုပဲ ၾကည့္ေနလို႔မရပါဘူး။ ၾကည့္လို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံေရးအတြက္ ဘယ္လို ပံ့ပိုးမႈျဖစ္ႏုိင္မယ္ ဆိုတာကို ၾကည့္ရပါမယ္။
"ႏိုင္ငံေရးနဲ႔စီးပြားေရးႏွစ္ခုကို ဒြန္တြဲၿပီးၾကည့္မွသာလွ်င္ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံနဲ႔သင့္ေတာ္တဲ့ စီမံကိန္းေတြကို ကၽြန္မတို႔ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္္မွာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ တုိင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားကလည္း ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးအျမင္ႏွစ္ခုနဲ႔ စီမံကိန္းေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ပါ။ ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ပါလို႔ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ေဆာ္ၾသခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္မတို႔ အခုႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ ေတြရေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ လႊတ္ေတာ္မ်ားနဲ႔ အစိုးရမ်ားအၾကား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈဟာ အင္မတန္မွအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီျပည္ေထာင္စုအဆင့္မွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရၾကားမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈဟာ အေရးႀကီးသလို တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြမွာလည္း တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ေတြနဲ႔ အစိုးရေတြၾကားမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈႈဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။
"တစ္ခ်ဳိ႕ေတြက လြႊတ္ေတာ္ရဲ႕က႑နဲ႔ အစိုးရရဲ႕က႑ကို ျမင္တဲ့ဟာမွာ အျမင္ နည္း နည္းေစာင္းေနတယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ ျမင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ၿပိဳင္ ဘက္လို တစ္ခ်ဳိ႕ကျမင္ပါတယ္။ ဒီလိုတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ထိန္းသြားတယ္ဆို တာဟာ အေကာင္းအတြက္ပါ။ တစ္ဘက္ကတစ္ဘက္ကိုမမွားေအာင္ ထိန္းသြားတဲ့ သေဘာပါ။ ထိန္းကြပ္သြားတဲ့သေဘာပါ။ ၿပိဳင္ဘက္အေနနဲ႔ ထိန္းကြပ္သြားတာမဟုတ္ပါ ဘူး။ အစိုးရကေနၿပီးေတာ ့လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်င္လို႔။ လႊတ္ေတာ္ က အစိုးရရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်င္လို႔ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ထိန္းကြပ္သြားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ ဘယ္လိုကူညီၿပီးေတာ ႏိုင့္ငံအက်ဳိးကို ထမ္း ေဆာင္ႏိုင္မလဲဆို တာကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ လုပ္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
"ဒီစီမံကိန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အားလံုးသိၿပီးသားပါ။ ဒါဟာလႊတ္ေတာ္နဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ အစိုးရအဖြဲ႔နဲ႔လည္းဆိုင္တယ္။ အစိုးရဘက္က ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ စီမံကိန္းကို ကိုယ္လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္လို႔လည္း အၿမဲရတာမဟုတ္ဘူး။ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ညႇိ ႏိႈင္းၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားယူၿပီးေတာ့ လုပ္ရတာ ေတြလည္းအမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔ဆိုတာ အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ လြႊတ္ေတာ္ဘက္မွာ တာ၀န္ရွိသလို အစိုးရဘက္မွာလည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။
"ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ စီမံကိန္းေတြရဲ႕ အေျခအေနကို သမၼတႀကီးက ေျပာၾကားၿပီး သြားပါၿပီ။ ေနာက္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ျပည္နယ္မ်ားရဲ႕ အေျခအေနကို အားလံုးသိရွိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုးကို ခ်ဳံငံုၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ တိုးတက္မႈ မရွိဘူးလားဆိုေတာ့ တိုးတက္မႈ ရွိပါတယ္။ အရင္ႏွစ္ကထက္စာရင္ တိုးတက္ပါတယ္။ တိုးတက္မႈက အမွန္ေျပာရရင္ တခ်ဳိ႕ထင္တာထက္မ်ားပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈက ထင္တာထက္ျမန္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးတိုးတက္မႈကလဲ ထင္တာထက္ ျမန္ဆန္ပါတယ္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံတကာ ေလ့လာေရးအဖြဲ႕ေတြက ကၽြန္မတို႔ကို ေျပာထားတာရွိပါတယ္။
"ဒါေပမယ့္ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ ေက်နပ္ေနလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ စိန္ေခၚမႈ ေတြက အင္မတန္မွမ်ားပါတယ္။ အခက္အခဲေတြက အမ်ားႀကီး ေက်ာ္ျဖတ္စရာ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆထက္ထမ္းပိုး တိုးၿပီးေတာ့ ႀကဳိးစားမွ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ တိုးတက္မႈရႏိုင္မွာပါ။ ပန္းတိုင္လို႔ ကၽြန္မ မေျပာလိုပါဘူး။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ရဲ႕ ပန္းတိုင္ဆိုတာက ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္တယ္ မရွိပါဘူး။ ကမာၻႀကီးတည္သေရြ႕ ကၽြန္မတို႔ဟာ ေရွ႕ကိုဆက္သြားေနရမယ္။ ပန္းတိုင္ကိုေရာက္ပါၿပီဆိုၿပီး ကၽြန္မတို႔ ထိုင္ေနရမယ့္ အခ်ိန္ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ေရတို ပန္းတိုင္ေတြေတာ့ ကၽြန္မတို႔ သတ္မွတ္လို႔ရပါတယ္။ ဒီတစ္ႏွစ္အတြင္း ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ေလာက္ထိျဖစ္ ေအာင္လုပ္မယ္။ ၆ လအတြင္း ဘယ္ေလာက္ထိ ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္။ တစ္ႏွစ္အတြင္း၊ ၆ လအတြင္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဆိုတာ တစ္ရက္ခ်င္း၊ တစ္ရက္ခ်င္း လုပ္သြားရမယ့္ ကိစၥေတြျဖစ္ပါတယ္။
"တစ္ရက္ခ်င္း၊ တစ္ရက္ခ်င္း လုပ္သြားရမယ့္ ကိစၥဆိုရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ ေတြက အေရးႀကီးပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာကို ပီပီျပင္ျပင္ ကိုင္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ စီမံကိန္းေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ ေနရာမွာ လံုေလာက္မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးဌာနေတြေရာ၊ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ အစိုးရေတြေရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာမွာ ပီပီျပင္ျပင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ဟာ အင္မတန္မွအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလို ပီပီျပင္ျပင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ မလုပ္ႏိုင္ဘဲ နဲ႔ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ စီးပြားေရးဘက္ေကာ၊ ႏိုင္ငံေရးဘက္ကေကာ လိုအပ္တဲ့ တိုးတက္မႈ ေတြ ကၽြန္မတို႔ ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
"ေစာေစာက ကၽြန္မေျပာသြားသလိုဘဲ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္လဲ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ကို အေလးထားရမယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၿပဳိင္ေနတာ မဟုတ္ ပါဘူး။ အားလံုးစုေပါင္းၿပီး ႏိုင္ငံအက်ဳိးအတြက္ လုပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ စိတ္နဲ႔ ဆက္ၿပီးႀကဳိးစားေစခ်င္ပါတယ္။ သမၼတႀကီး မွာၾကားတဲ့အတိုင္း ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံ အတြက္ လိုအပ္တဲ့ တိုးတက္မႈေတြရေအာင္လို႔ ၀ိုင္း၀န္းၿပီးကူညီၾကပါ၊ ေနာင္အနာဂတ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္၊ တာ၀န္ေတြနဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ အတြက္လည္းထည့္ၿပီး စဥ္စားရပါမယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕ေတြက ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈ ရွိတယ္ဆိုတာ သိရဲ႕သားနဲ႔ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈအတြက္ ျပင္ဆင္မႈေတြ နည္းေနတယ္လို႔ ကၽြန္မ ျမင္တယ္။ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲသြားတယ္၊ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ မုန္တိုင္းေတြျဖစ္တာကို မထင္မမွတ္တဲ့ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္က်ေရာက္ တယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ အခုက မထင္မမွတ္စရာအေၾကာင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီမုန္တိုင္းေတြက ပံုမွန္လာေတာ့မယ္ ဆိုတာ ရာသီဥတု အေျပာင္းအလဲနဲ႔ ဆက္စပ္ ေနပါတယ္။ ဒါကိုလည္း ပညာရွင္ေတြက ေျပာထားၿပီးပါၿပီ။ ေနာင္ရာသီဥတု အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ဒီႏိုင္ငံမွာ အရင္လို မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ ေျပာထားၿပီးပါၿပီ။ ေနာင္ျဖစ္မယ့္ဟာေတြကို တြက္ထားၿပီးေတာ့ အခုကတည္းကေနၿပီး ျပင္ဆင္ၿပီး လုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါစီမံကိန္းေတြကို စီစဥ္တဲ့အခါမွာလည္း ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲမႈရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေတြကို ထည့္တြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါအနာဂတ္အတြက္ တြက္ တယ္ဆိုတာ ဒါေတြကို ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
"အနာဂတ္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခုက ကၽြန္မတို႔ ဦးတည္ေနတာ ဘယ္ကို ဦးတည္ ေနတာလဲ။ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ကၽြန္မတို႔ဟာ ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုကို ဦးတည္ေနတာပါ။ ကၽြန္မတို႔ လုပ္တဲ့၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ စီမံကိန္းအားလံုးဟာ ဒီမုိကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ေပၚထြန္းေရးအတြက္ အက်ဳိးျပဳရဲ႕လားဆိုတာကို ထည့္တြက္စဥ္းစားၿပီးမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေစခ်င္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မေစာေစာက ေျပာသလို တိုင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္နဲ႔ ဗဟိုအစိုးရ အၾကား ဆက္ဆံေရးဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု တစ္ခုျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ အေရးႀကီးလာပါၿပီ၊ အဲဒီဟာအတြက္ အခုကၽြန္မတို႔ကစၿပီး အုတ္ျမစ္ခ်ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဆက္ဆံေရးနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရး ကိုင္တြယ္နည္းေတြဟာ အနာဂတ္အတြက္ အေရးပါတဲ့ကိစၥေတြပါ။
"နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြအားလံုးကို ျပည္သူလူထုရဲ႕ ညီညြတ္မႈ၊ ေထာက္ခံမႈနဲ႔ ေက်ာ္လႊားႏိုင္မယ္ဆိုတာ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္စရာ မလိုပါဘူး။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ျပည္သူလူထုရဲ႕ ညီညြတ္တဲ့ေထာက္ခံမႈ ရဖို႔ဆို တာ ကၽြန္မတို႔ အစိုးရက တာ၀န္ေက်ဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပည္သူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တာ၀န္ေက်မွ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဓမၼဓိ႒ာန္က်တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ကၽြန္မတို႔ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မွလည္း သူတို႔က ကၽြန္မတို႔ကို ေထာက္ခံမွာပါ။ အားလံုးကို ကၽြန္မ မလုပ္ေပးႏိုင္ပါဘူး၊ လူတိုင္း လူတိုင္းရဲ႕ ဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျပည္သူလူထုရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြဟာ အမွန္တကယ္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တဲ့၊ လုပ္ေပးသင့္ထိုက္တဲ့ ကိစၥေတြ ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ဟာ လုပ္ေပးဖို႔ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒီလို မလုပ္ေပးႏိုင္ဘဲနဲ႔ ျပည္သူရဲ႕ ေထာက္ခံမႈနဲ႔ ျပည္သူရဲ႕ ညီညြတ္တဲ့ ပံ့ပိုးမႈကို ေမွ်ာ္လင့္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ကိုယ့္ တာ၀န္ မေက်ဘဲနဲ႔ ျပည္သူကလဲ တာ၀န္ေက်မယ္ဆိုၿပီး ကၽြန္မတို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ဒီလို ေျပာျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ အစိုးရက တာ၀န္မေက်ဘူးလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ အစိုးရေတြကိုလည္း တာ၀န္မေက်ဘူးလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တာ၀န္ပိုသထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ပိုေက်ေအာင္လို႔ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ဆက္ၿပီး ႀကဳိးစားသြားၾကပါ။ ကိုယ့္ကို ေက်နပ္ၿပီး မေနၾကပါနဲ႔၊ ဘယ္ေတာ့မွ မေက်နပ္ႏိုင္ဘူး၊ အစိုးရအလုပ္ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ ေက်နပ္ႏိုင္စရာ မရွိဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ တိုးတက္မႈကို ဦးတည္ၾကပါ”ဟု ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔ေနာက္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမွဴး စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္၀င္းက ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ စက္တင္ဘာ လအထိ ၆ လ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္း(အဆုိျပဳမူၾကမ္း) ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈ အေျခ အေနကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
တင္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက "ဒီေန႔အစည္းအေဝးမွာ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြး အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းဟာ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလကေန စက္တင္ဘာလအထိ (၆)လတာကာလ အတြက္သာ ျဖစ္ေပမယ့္ ယခင္ ႏွစ္စဥ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ေရးဆြဲျခင္း၊ အတည္ျပဳခ်က္ရယူ ျခင္း၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းေတြကို သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားတဲ့ နည္းလမ္းေတြ အတိုင္းေဆာင္႐ြက္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ(၆)လ စီမံကိန္းကို ေရးဆြဲရာမွာ ျပည္သူ ေတြရဲ႕ လတ္တေလာလိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ တိုင္းျပည္ ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္က ခြင့္ျပဳေပးႏိုင္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ေဘာင္အတြင္းက ေပါင္း စပ္ေရးဆြဲတာ ျဖစ္ေပမယ့္ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံး ညီၫြတ္ေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ လူသားအရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြကိုလည္း အေလးထားၿပီး ေပါင္းစပ္ေဆာင္႐ြက္ရမွာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဘ႑ာေရးမူဝါဒ၊ ေငြေၾကးမူဝါဒ၊ ကုန္သြယ္ေရးမူဝါဒေတြနဲ႔လည္း အခ်ိတ္အဆက္မိမိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မယ့္ အစီအစဥ္ေတြကိုလည္း ခ်မွတ္ေရးဆြဲဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
"ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနေတြနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ေတြအေနနဲ႔ စီမံကိန္းေတြ ေရးဆြဲအေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ နယ္ပယ္ဧရိယာတစ္ခုတည္းမွာ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းေတြ ထပ္မေနေအာင္လည္း သတိျပဳဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ စီမံကိန္းေတြ ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကတဲ့အခါမွာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနေတြနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ေတြအၾကား အခ်င္းခ်င္းအခ်ိတ္အဆက္မိမိ ဆက္သြယ္လုပ္ေဆာင္ဖို႔လည္း မွာၾကားလိုပါတယ္။
"စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ အေျခအေနေတြကို စီမံကိန္းကာလ တစ္ေလွ်ာက္လုံး မ်က္ျခည္မျပတ္ တစိုက္မတ္မတ္ ႀကီးၾကပ္သုံးသပ္ ေဆာင္႐ြက္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲတဲ့ စီးပြားေရး ပုံသ႑ာန္ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ အခ်ိဳးက်မွ်တတဲ့ ဘက္စုံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။
"၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလကေန စက္တင္ဘာလအထိ (၆) လတာ ကာလ အမ်ိဳးသား စီမံကိန္းကို ေရးဆြဲအေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ ယခင္ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းေတြကေန ရရွိခဲ့တဲ့ အားသာခ်က္ေတြကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းရမွာျဖစ္သလို ေတြ႕ႀကဳံျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကို စိစစ္ သုံးသပ္ၿပီး ျပဳျပင္ေဆာင္႐ြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အလားတူ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရး ႏွစ္၊ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းအတြက္ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ေတြ၊ လုပ္ငန္းရပ္ေတြ၊ လုပ္နည္း စနစ္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ခ်မွတ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္လည္း ႀကိဳတင္ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္”ဟု မွာၾကားသည္။

No comments:

Post a Comment